Magmablok

Uit Minecraft Wiki
Magmablok
Magmablok.gif

Type

Solide blok

Fysica

Nee

Transparant

Nee

Lichtsterkte

Ja (3)

Explosieweerstand

2,5

Hardheid

0,5

Gereedschap

Een houten houweel of beter is benodigd om dit blok te verkrijgen

Vernieuwbaar

Ja

Stapelbaar

Ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

PC Editie: 16w20a

Datawaarden

dec: 213 hex: 0xD5 bin: 11010101

Jeb twitter.jpg Stap er niet op!
~ Jeb over het magmablok[1]

Magmablokken zijn blokken die licht utstralen en voorkomen in de Nether. Als een speler of mob erop loopt, dient het schade toe. De textuur heeft een animatie.

Verkrijgen[bewerken | brontekst bewerken]

Het magmablok moet met een houten houweel of beter worden gehakt. Zonder gereedschap of met het verkeerde type gereedschap laat het niks vallen.

Blok
Magmablok
Hardheid 0,5
Gereedschap
Breektijd [opmerking 1]
Hand 2,5 seconden
Houten houweel 0,4 seconden
Stenen houweel 0,2 seconden
IJzeren houweel 0,15 seconden
Diamanten houweel 0,1 seconden
Gouden houweel 0,1 seconden
  1. Tijd is voor onbetoverd gereedschap.

Natuurlijk genereren[bewerken | brontekst bewerken]

Magmablokken kunnen van nature worden gevonden in de Nether bij de lavameren in aders die ongeveer net zo groot zijn als andesiet, dioriet en graniet in de Overworld. Ze kunnen worden gebroken met een houweel en in één keer met een diamanten houweel waarop de betovering Efficiëntie III staat.

Maken[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Input » Output
Magmacrème

Schade[bewerken | brontekst bewerken]

Magmablokken dienen schade toe aan levende entiteiten die erop staan en dienen per tick 1 (Half Heart.svg) hartje schade toe (alhoewel schade-immuniteit dit verlaagd met één hartje per halve seconde). Magmablokken vernietigen voorwerpen niet. De schade die wordt opgelopen wordt opgevat als vuurschade en kan worden verminderd door het harnas, schilden, de statuseffecten Weerstand en Vuurbestendigheid en de betoveringen Bescherming en Vuurbescherming. Het harnas loopt schade op; het schild niet. De speler kan voorkomen dat het schade oploopt door te kruipen en/of laarzen met de betovering Vorstloper te dragen.

Wanneer de speler wordt gedood door het magmablok, verschijnt er in de chat het volgende bericht: '[speler] ontdekte dat de vloer lava was'. Wanneer de speler door een mob in de lava wordt geduwd, is het bericht als volgt: '[speler] liep in de gevarenzone door [mob of speler]'.

Gedrag[bewerken | brontekst bewerken]

Wanneer het in een willekeurige tick krijgt en er is water boven het blok, verdampt het water en er verschijnen rookpartikels.

Magmablokken geven rookpartikels af als het regent.

Als het licht krijgt, straalt het blok het geabsorbeerde licht uit. Als voorbeeld: Een fakkel staat twee blokken van een magmablok af. Het magmablok krijgt lichtsterkte 11. Als de fakkel wordt vernietigd, zendt het magmablok lichtsterkte 11 uit.

Het blok zelf zendt de lichtsterkte van lucht af totdat het wordt geüpdatet door een andere lichtbron.

Het blok ziet eruit alsof het een blok is dat lichtsterkte 15 uitzendt.

Mobs ontwijken magmablokken als deze in de weg staan. De meeste mobs spawnen niet op magmablokken (behalve Magmakubussen, Zombievarkens en inktvissen).

Als je shift ingedrukt houdt doen ze geen pijn.

Officiële release
1.104 april 2016Jens Bergensten geeft een screenshot vrij van het magmablok en waarschuwt dat de speler er niet op moet lopen.
16w20aMagmablok toegevoegd.

Problemen met betrekking tot 'Magmablok' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.