Magmakubus

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Magmakubus
Magma Cube.png
Magma Cube Jumping.png
Slime.png
Gezondheid

Groot: 230 (Heart.svg × 115)
Klein: 170 (Heart.svg × 85)
Mini: 94 (Heart.svg × 47)

Aanvalssterkte

Groot: 19 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
Klein: 12 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)
Mini: 6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg)

Ontstaan in

Nether

Ervaringspunten

Groot: 4
Klein: 2
Mini: 1

Eerste verschijning

Beta 1.9 Pre-release

Intern ID

62

Opslag-ID

LavaSlime

Een magmakubus is een slijm met een rare spring animatie. Hij dropt magmacrème wat gebruikt kan worden voor drank der vuurbestendigheid. Je hebt drie maten: Groot, Klein, Heel Klein.

Als je een groot lava kubus uitschakelt, veranderd hij in twee kleinere, en die weer in twee kleinere.

Magmakubussen zijn vijandige mobs met een donker rode en zwarte huid rood gele ogen, vindbaar in The Nether. Wanneer ze sterven,laten ze 2-4 kleinere versies van zichzelf in plaats van Experience Orbs, gelijkaardig als bij Slimes. Wanneer ze bewegen springen ze op, veranderen even in verschillende lagen, eruitziend als een bron en een gesmolten lava core binnenin onthullend. Ze vertragen en zinken in lava, maar verdrinken er niet in.

Gedrag[bewerken | brontekst bewerken]

In hun passieve staat bewegen ze traag, vooruit springend elke 2 seconden of zo. Als ze een speler zien springen ze snel richting hem, maar de speler kan ze nog steeds ontlopen. Het lijkt alsof ze de speler proberen op te eten. Ook proberen ze je schade te berokkenen door op je te springen. Nochtans werkt dit niet bij andere mobs.

Deze sectie vereist uitbreiding.
Je kan ons helpen door het te vergroten.

Magmakubussen zijn voor het eerst gezien in Minecraft 1.9 Beta Pre-Release 1. Ze zijn ook toegevoegd in de volledige versie van Minecraft. In Minecraft 1.9 Beta Pre-Release 2 waren ze zeldzaam. Ze waren zelfs nog zeldzamer in de volledige release van Minecraft.

Kenmerkend voor Minecraft 1.0 RC1, Magmakubussen maakten geen geluid.

  • Magmakubussen kunnen niet zwemmen in lava, alleen op de bodem springen. Dus, ze kunnen gevangen worden in diepe gebieden lava, alhoewel ze niet verdrinken.Ze lijken zeer traag te bewegen in zowel water als lava.
  • Magmakubussen lijken de Nether equivalent van Slimes. Alhoewel ze gelijkaardig voorkomen zijn de texture bestanden best wel verschillend.
  • Tegenstrijdig met wat vele mensen geloven zijn Magmakubussen minder voorkomend in de Nether Fortressen dan in de rest van de Nether door de weinig vlakke plaatsen om te spawnen.
  • Alle Magmakubus (alle groottes) droppen experience orbs, niet alleen de kleinsten. Dit betekentbals je een grote kubus dood en al de "spawnlingen" je 28 experience zou krijgen tegenover de 5 experience bij andere vijandige mobs.
  • Klaarblijkend uit tests, Magmakubusseb kunnen niet in water springen, alhoewel ze rond kunnen bewegen. Ze zullen verdrinken wanneer volledig ondergedompeld.
  • Althans tegenover kleine Slijmen kunnen kleine Magmakubussen de speler nog steeds beschadigen.
  • Alhoewel Slimes zeldzaam zijn en enkel verschijnen onder laag 40 in specifieke chunks van de normale wereld kunnen Magmakubussen overal in de Nether verschijnen.
  • Magmakubussen zijn vaak gevonden in lava, sinds ze er immuun voor zijn.
  • Net als bij Slijm, wanneer een magmakubus de speler niet volgt, zal het in 1 richting hoppen.
  • Magmakubussen kunnen spawnen in de overworld als een spawner gehackt is om ze te laten spawnen. Ze hebben geen netherrack nodig.
  • Het lijkt dat Magmakubussen (of toch al de kleinen) je alleen kunnen aanvallen met hun onderkant.
  • Magmakubussen lijken geen valschade op te lopen. Een grote zou een dodelijke val van een afgrond zonder schade overleefd hebben. Dit kan komen door hun hoge springhoogte.

Fouten/Bugs[bewerken | brontekst bewerken]

  • Magmakubussen lijken hun spring-effect niet te gebruiken in multiplayer.
  • Ze lijken ook frequent door muren, plafonds en vloeren te glitchen om de spelers aan de andere kant aan te vallen. Ze lijken ook in Soul Sand te zinken, immuun zijnde, maar nog steeds de mogelijkheid hebbend om op te springen en aan te vallen vanuit hun beschermende glitch.

Gallerij[bewerken | brontekst bewerken]

Zie ook[bewerken | brontekst bewerken]

Referencies[bewerken | brontekst bewerken]