Nintendo Switch Editie

Uit Minecraft Wiki
Nintendo Switch Editie
Nintendo Switch Editie.png
Auteur(s)

Mojang AB logo.png Mojang AB
4J.png 4J Studios

Platform(s)

Nintendo Switch

Geschreven in

C++

Recentste versie

Patch 9

Vrijgegeven

Digital - eShop
11 mei, 2017
Fysieke Release
TBA[1]

Beoordeling(en)

?

Grootte

540.3 MB

Licentie

Gepatenteerd

Bron beschikbaar

Nee

De Nintendo Switch Editie banner.

Minecraft: Nintendo Switch Editie is de versie van Minecraft gecreëerd door 4J Studios en Mojang AB voor de Nintendo Switch. Het werd aangekondigd op 13 januari, 2017, en vrijgegeven op 11 mei, 2017 voor €29.99 op de Nintendo eShop. Een fysieke release wordt op een latere datum verwacht.

Gameplay[bewerken | brontekst bewerken]

De Nintendo Switch Editie kan gespeeld worden in TV modus, Vasthouden modus, en Tabletop modus. De in-game gebruikersnaam is hetzelfde als die van het Nintendo Account. Kan gebruikt worden met de toevoeging van de Joy-Con en de Nintendo Switch Pro Controller.

DLC[bewerken | brontekst bewerken]

De volgende DLC is toegepast in de Nintendo Switch Editie:

  • De Nintendo Switch Editie (samen met de Wii U Editie) is de duurste Minecraft-versie vandaag, met €29.99.
    • Dit is doordat het spel vrijgegeven wordt samen met The Super Mario Mash-Up pakket, en probeerversies van andere mash-up pakketten en resourcepacks.
      • Alles van de DLC van Nintendo Switch Edition is hetzelfde als de Xbox One Editie Holiday Pack, met uitzondering van het Halo Mash-up pakket, wat exclusief is bij de Xbox edities.
    • Het staat voor de computer editie van Minecraft met juist €3.04.
  • Het spel draaid met 720p resolutie in TV modus, door een probleem van het veranderen van de resolutie terwijl het spelen van het spel.
  • In vergelijking met de Xbox One Editie en de PlayStation 4 Editie, de Nintendo Switch Editie heeft een lagere render distance, en heeft ook niet de Large wereld grootte en de Amplified wereld-optie.