We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Pi Editie

Uit Minecraft Wiki
Vertalen.png
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Pi Editie
Upload Pi Editie.png
Auteur(s)

Mojang AB

Platform(s)

Linux (ARM only) - Raspberry Pi

Geschreven in

C++ [1]

Recentste versie

0.1.1

Vrijgegeven

February 11, 2013

Beoordeling(en)

?

Grootte

~5 MB

Licentie

Proprietary

Bron beschikbaar

No

Links

Minecraft: Pi Edition is een versie van Minecraft ontwikkeld voor de Raspberry Pi. Het is gebaseerd op de bestaande Pocket Edition maar is licht aangepast zodat het compatibel is met meerdere programmeertalen. De Pi Edition is bedoeld als een educatieve tool voor programmeurs. Het valt gratis te downloaden via de officiële downloadspagina en de gebruikers zijn aangeraden om de code van het spel te openen en te veranderen via de API. [2]

Het project wordt ontwikkeld door Aron Nieminen - één van de Pocket Edition ontwikkelaars - en ook door Daniel Frisk. [3]

Ontwikkeling[bewerken | brontekst bewerken]

Release[bewerken | brontekst bewerken]

Minecraft: Pi Edition was officieel aangekondigd op de Mojang website op 24 november 2012.[4]

There was a compiled build labelled 0.1 on the Mojang repository, albeit encrypted until the game's launch in February of 2013, making it inaccessible. When it was first uploaded, however, it was unprotected for a short amount of time, allowing for the download of the game before its true release. On December 20, 2012, Mojang released a post on their official site announcing the release of the Pi Edition. However, it was promptly removed and no game release was made.

Minecraft: Pi Edition was publicly released on February 11, 2013, and the previous release announcement post was restored.[5] However, the Pi Edition website still lists its post date as December 20, 2012.[6]

Gameplay[bewerken | brontekst bewerken]

Minecraft Pi Edition lijkt op veel manieren op Pocket edition. Zoals in Pocket Edition, zijn er nogsteeds barrier walls, de speler heeft altijd de standaard skin, en title screen en de world selection schermen zijn het zelfde. Er zijn ook blauwe rozen, zoals in Pocket Edition. Tot nu toe is er alleen nog maar Creative Mode. De speler heeft verschillende blokken en voorwerpen Die allen ook in Pocket Edition zitten, zoals, The Nether Reactor Core en the Stone Cutter.

De spelen heeft de mogelijkheid om te sluipen, maar niet om te sprinten. Op dit moment, is er nog geen mob spawning, ookal start de speler met een ijzeren zwaard in zijn/haar hand. De Boog is ook verkrijgbaar, maar zodra je hem gebruikt houdt de speler hem voor eeuwig naar achter tot dat hij/zij een ander voorwerp selecteert of uitlogt.

Versiegeschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

Hoofdartikel: Pi Editie versiegeschiedenis