Prestaties

Uit Minecraft Wiki

Prestaties (engels: achievements) zijn uitdagingen die in de survival modus te behalen zijn en verschenen in de 1.5 bèta update. Voorbeelden van prestaties zijn 'maak een werkbank' of 'maak een houten zwaard', maar ook 'rijd met een varken van een klif af'.

Lijst van prestaties[bewerken | brontekst bewerken]

Icon Prestatie In-game uitleg Prestatie nodig Spullen nodig
Achievement-plain.png
Inventariseren Open je inventaris. geen
Achievement-plain.png
Hout verkrijgen Vernietig een boom zodat er een blok hout uit komt Inventariseren Verkrijg hout
Achievement-plain.png
Uit het juiste hout gesneden Maak een werkbank met vier planken Hout verkrijgen Maak een Werkbank.
Achievement-plain.png
Boerenbestaan! Gebruik planken en stokken om een schoffel te maken Uit het juiste hout gesneden Pak een Houten Schoffel op van een Werkbank of van de grond.
Achievement-plain.png
Bak brood Maak van Graan een Brood Boerenbestaan Pak een Brood op van een Werkbank
Achievement-plain.png
De leugen Graan, suiker, melk en eieren! Boerenbestaan Pak een Taart op van een Werkbank.
Achievement-plain.png
Ten aanval! Maak een zwaard van planken en stokken Uit het juiste hout gesneden Pak een Houten Zwaard op van een Werkbank.
Achievement-plain.png
Monsterjager Val een monster aan en versla hem. Ten aanval!
Achievement-fancy.png
Sluipschuttersduel Vermoord een Skelet met een pijl op een afstand van 50 blokjes ver Monsterjager
Achievement-plain.png
Koeiendoder Verkrijg leer Ten aanval! Pak leer op van de grond nadat een koe deze gedropt heeft.
Achievement-fancy.png
Als varkens vliegen Vlieg met een varken van een klif Koeiendoder Gebruik een Zadel om op een varken te rijden, zorg er dan voor dat het varken (en jij) schade krijgen door te vallen terwijl je op het varken rijdt.
Achievement-plain.png
Beginnen met ontginnen Gebruik planken en stokken voor het maken van een houweel Uit het juiste hout gesneden Pak een Houten houweel op van een Werkbank.
Achievement-plain.png
Upgraden Maak een beter houweel Beginnen met ontginnen Pak een Stenen Houweel op van een Werkbank.
Achievement-plain.png
Hot Topic Maak een oven van acht blokken steen Beginnen met ontginnen Pak een Oven op van een Werkbank (maak dit van Keisteen blokken).
Achievement-plain.png
Overheerlijke vis! Vang en bak een vis Hot Topic Pak een Gekookte Vis uit de Oven.
Achievement-plain.png
IJzerwaren verkrijgen Smeed een ijzeren staaf Hot Topic Pak een IJzerstaaf uit de Oven.
Achievement-plain.png
Overpowered maak een notch appel Upgraden pak een notch appel op van een werkbank
Achievement-fancy.png
Op 't goede spoor Reis met een mijnkar tenminste 1 km vanaf je beginpunt IJzerwaren verkrijgen Reis met een mijnkar tenminste 1 km in elk mogelijke richting van je beginpunt.
Achievement-plain.png
DIAMANTEN! Verkrijg diamanten met je ijzeren gereedschap IJzerwaren verkrijgen Pak een Diamant op van de grond nadat je deze gehakt hebt met een ijzeren houweel.
Achievement-plain.pngGrid Magische tafel.png Magiër Maak een tovertafel van Obsidiaan, Diamanten en een boek DIAMANTEN! Pak een Magische Tafel op van een Werkbank.
Achievement-fancy.png
Overkill Dien in één keer negen hartjes schade toe Magiër Sla een mob met een diamanten zwaard.
Achievement-plain.png
Bibliothecaris Bouw wat Boekenkasten om je magische tafel te verbeteren Magiër Pak een Boekenkast op van een Werkbank.
Achievement-plain.png
We moeten dieper! Bouw een portaal naar de Nether DIAMANTEN! Ga door een Nether Portaal.
Achievement-fancy.png
Retour afzender Vernietig een Ghast met een vuurbal We moeten dieper! Sla een Ghast's vuurbal terug
Achievement-plain.png
Door het vuur Verlos een Blaze van zijn staaf We moeten dieper! Pak een Blaze Staaf van de grond nadat deze gedropt is door een Blaze.
Achievement-plain.png
Plaatselijke brouwerij Brouw een drankje Door het vuur Pak een Drank van een Brouwstandaard. An already-created potion placed and removed qualifies.
Achievement-fancy.png
The End? Vind the End Door het vuur Ga door een End Portaal.
Achievement-fancy.png
The End. Versla de Enderdraak The End? Verlaat the End door de Enderdraak te verslaan