Rana

Uit Minecraft Wiki
Deze pagina bevat inhoud over functies die zijn bevestigd, maar nog niet aan het spel toegevoegd.
Deze functies zullen worden opgenomen in een toekomstige update.
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Rana
Rana.png
Gezondheidspunten

492 (Heart.svg × 246)

Spawnen

Random

Intern ID

?

Entiteit ID

?

Rana was een [[mob] die een een klein meisje met een kikkerhoed was. Ze was origineel in het spel als een test in Indev.

Rana is door Dock voor een eigen project in het spel gevoegd. Toen hij het Minecraft ontwikkelingsteam betrad, hermaakte hij haar in een nieuwe stijl voor het spel, samen met de gelijkaardig lijkende mobs Steve, Zwarte Steve en Beast Boy. Ze werden alle drie uit Minecraft gehaald tegelijkertijd dat Dock het project verliet, maar Rana staat gepland om samen met een verhaallijn te worden opgenomen in een toekomstige update.

Toekomstupdate[bewerken]

In de geplande verhaallijn zou ze gekidnapt zijn door De Wither. Als de speler haar bevrijd word die beloond met een kist met 42 diamanten.

Trivia[bewerken]

  • Op Docks persoonlijke website, DeadPanda, kunnen enkele afbeeldingen van Rana nog steeds gevonden worden samen met andere kunstwerken van hem.

Verkregen[bewerken]

Trivia[bewerken]

  • Rana betekent "kikker" in het Latijn, Spaans, en Italiaans.
  • Rana was de eerste die menselijke pijngeluiden gebruikte bij het krijgen van schade.
  • Rana, zoals de andere mobs gemaakt door Dock, bewogen zonder een animatie.
  • Rana heeft een opvallende gelijkenis met Jenny Sanderson van het Gamecube spel Chibi Robo.
  • Rana was vroeger het spelermodel in Minecraft indev 0.31