We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: TBD -- Update: Fri 10/20 11pm UTC - We have encountered some unexpected issues. Our staff is working around the clock to complete this process as quickly as possible. Thank you for your patience.

Redstone

Uit Minecraft Wiki
Redstone
Redstone (Dust).png

Type

Grondstoffen

Levensduur

N.V.T.

Vernieuwbaar

ja

Stapelbaar

Ja (64)

Datawaarde

dec: 331 hex: 0x14B bin: 101001011

Redstone-stof kan worden verkregen door redstone-erts te delven, dit geeft 4-5 stuks redstone-stof. Andere manieren om redstone te krijgen zijn door te handelen met dorpelingen en door het smelten van redstone-erts Redstone-stof kan worden gebruikt om op de grond redstone-draad te maken. Ook kan het bijvoorbeeld verwerkt worden naar een redstone-fakkel of repeater. Deze wordt met name worden gebruikt in complexere redstone-schakelingen. Redstone stof is beschikbaar op de PC versie, de X-box versie en de Pocket Editie, en de playstation 3 en 4 versie.

Redstonedraad is een uniek materiaal in het spel. Schakelaars en redstone-fakkels kunnen een elektriciteit-achtige lading afgeven aan draden of objecten.

  • De introductie van redstonedraad was een grote stap naar interactiviteit. redstonedraad-schakelingen werden in het leven geroepen. Hierdoor werd het mogelijk om circuits te maken met schakelaars, knoppen, hendels, drukplaten en logische poorten die verbonden waren met deuren, sporen, dynamiet. Het is echter ook mogelijk om knoppen, hendels, en drukplaten direct met deze objecten te verbinden. redstonedraad is hiervoor dan niet nodig.
  • Een ander goed gebruik van redstonedraad is het maken van een spoor in grotten. Omdat grotten relatief groot kunnen zijn, is het gemakkelijk om de weg kwijt te raken. Door een spoor van redstone kan men de weg weer terugvinden.
  • Door gebruik te maken van een fout in het spel, is het mogelijk om met redstonedraad een obsidiaangenerator te maken. Dit zal hoogstwaarschijnlijk eruit gehaald worden in latere updates, maar op dit moment is het een veilige en duurzame manier om obsidiaan te krijgen. Door gebruik te maken van een emmer met water en een van lava kan redstonedraad omgezet worden in obsidiaan.[1]

Als verwerkingsingrediënt[bewerken | brontekst bewerken]

Naast dat redstone verwerkt kan worden naar redstone-fakkels of repeaters, kan het ook worden verwerkt naar andere objecten als klokken, kompassen, nootblokken, aangedreven sporen, detectiesporen, dispensers en zuigers.

Ingrediënten Invoer » uitvoer Product
Stok + Redstone

Redstone-fakkel
Redstone-fakkel + Steen + Redstone

Repeater
Goudstaven + Redstone

Klok
IJzerstaven + Redstone

Kompas
Goudstaven + Stok + Redstone

Aandrijfspoor
IJzerstaven + Stenen drukplaat + Redstone

Detectiespoor
Keisteen + Boog + Redstone

Dispenser
Keisteen + Redstone

Dropper
Netherkwarts + Keisteen + Redstone

Observeerder
Elke Houten planken + Keisteen + ijzerstaven + Redstone

Zuiger
Gloeisteen + Redstone

Redstone-lamp
Elke Houten planken + Redstone

Nootblok
Redstone

Redstone-blok
Redstoneblok

Zie ook[bewerken | brontekst bewerken]