Redstone-blok

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Redstone-blok
Block of Redstone.png
Redstone-blok
Type

Solide Blok

Fysica

Nee

Transparant

Nee

Lichtsterkte

Nee

Explosieweerstand

?

Hardheid

?

Gereedschap

Een houten houweel of beter is benodigd om dit blok te verkrijgen

Vernieuwbaar

Ja

Stapelbaar

Ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

13w01a

Datawaarde

dec: 152 hex: 0x98 bin: 10011000

Redstoneblokken (Engels: Block of Redstone) zijn blokken die een Redstone signaal afgeven. Hoewel hun hoofdtaak decoreren/redstone signaal afgeven is, kunnen ook gebruikt worden om redstone op te slaan op een compacte manier. Om te vervaardigen (Engels: crafting) is een 3x3 vierkant van redstone nodig in een werkbank. Dat produceert één Redstoneblok. Redstone kan herverkregen worden door het redstoneblok in een werkbank te plaatsen. Wanneer een redstone-blok eenmaal gevoed is met energie door bijvoorbeeld een redstone-fakkel, zal deze altijd energie blijven afgeven, ook wanneer de fakkel weer is weggehaald.

Verwerking[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Redstone

Redstone-blok

Als een verwerkt Ingrediënt[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Redstone-blok

The block of redstone was introduced to provide a solid block to act as a power source. A block of redstone will power adjacent redstone wire (including above and below), correctly-facing redstone repeaters and redstone comparators, and adjacent mechanisms (pistons, redstone lamps, etc.). It will not power adjacent opaque blocks. Redstone wire will configure itself to point towards an adjacent block of redstone.

The block of redstone serves as compact storage for redstone, like other blocks of minerals (block of iron, block of gold, etc.).

The block can also act as a movable power source, such as being pushed by a piston, and generally makes circuits that use pistons more compact. A block of redstone can be used like a redstone repeater, requiring more space but without the 1-tick delay, by having a Sticky Piston push the block into powering other parts of the circuit.

Blocks of Redstone can also be used in conjunction with sticky pistons to create piston clocks that don't require the use of a redstone torch.

Even various T flip-flops are possible using it.

Video[bewerken | brontekst bewerken]

Officiële release
1.513w01a
Redstone-blok toegevoegd.

Problemen met betrekking tot 'Redstone-blok' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

  • Even though redstone ore must be mined with iron or diamond pickaxes, blocks of redstone can be mined with any pickaxe.
  • The Block of Redstone used to have a very similar texture to the Block of Coal, but the block of coal's texture was later changed.
  • The Block of Redstone can be used in complicated circuits that were not possible before, as they can be moved by Pistons.
  • As the Block of Redstone is not fully opaque, chests can be opened when covered by one.