Steenhakker

Uit Minecraft Wiki
Steenhakker
StoneCutter.png

Type

Solide blok

Fysica

Nee

Transparant

Nee

Lichtsterkte

Nee

Explosieweerstand

?

Hardheid

?

Gereedschap

?

Vernieuwbaar

Ja

Stapelbaar

Ja

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

Pocket Editie Alpha 0.6.0

Datawaarde

dec: 245 hex: 0xF5 bin: 11110101

Een steenhakker is een verwerkingsblok dat, wanneer geopend, het mogelijk maakt om steen en aan steen gerelateerde voorwerpen, zoals kwartsblok, zandsteen, blokstenen, treden, platen en bakstenen te verwerken. De steenhakker was gemaakt om blokken van de werktafel en het inventarisverwerkingsmenu te verwijderen. Als resultaat is de werktafel (in Pocket Editie) niet in staat de blokken te verwerken die je in een steenhakker kunt maken. Alles van keisteen (op de oven, gereedschap en de steenhakker zelf) kan gemaakt worden middels de steenhakker.

Verwerking[bewerken | brontekst bewerken]

De steenhakker wordt verwerkt met vier keisteen (waarschijnlijk door het in een 2x2 patroon te plaatsen wanneer het MATTISverwerkingssysteem niet werd gebruikt, waardoor het gemaakt kan worden in je persoonlijke verwerkingsruimte zonder een werktafel te gebruiken). Toch is een werktafel nog steeds nodig doordat je een houweel nodig hebt om steen te hakken. (Behalve wanneer je creeperexplosiestrategieën gebruikt, al is dit erg onhandig doordat het alle steenblokken kan vernietigen in plaats van ze te krijgen.)

Pocket Editie Alpha
0.6.0Steenhakker toegevoegd.

  • De textuur van een steenhakker lijkt de textuur van een oven zoals de [hamer]] en zaag, als basis te gebruiken, maar dan met een paar kleine toevoegingen.