Toeschouwer

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.

De toeschouwermodus is een spelmodus waarmee de speler kan rondvliegen en de wereld kan observeren zonder ermee interactie te hebben. De toeschouwermodus kan worden ingevoerd met de opdracht /gamemode spectator of doodgaan in de hardcore-modus of met behulp van F3+N in de creatieve modus.

Video[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Javaeditie
1.8January 27, 2014Dinnerbone tweette over het uitproberen van de toeschouwermodus.
14w05aToeschouwermodus toegevoegd.
14w06aSneltoets toegevoegd voor spelersoutlines.
14w18aAanwezigheid van toeschouwers verhindert niet langer het despawnen van wezens.
14w19aDe inventaris-hotbar wordt vervangen door een opdrachtenvenster met de mogelijkheid om naar andere spelers of teams te teleporteren.
14w20aHet aanpassen van de vliegsnelheid van de toeschouwermodus werkt nu verticaal.
1.8.21.8.2-pre1Vijandige wezens volgen of vallen geen toeschouwers meer aan.
1.915w51aEen toeschouwer kan niet langer een kist openen waar de buit nog niet is gegenereerd.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Toeschouwer' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

Trivia[bewerken]

  • Als een pompoen op het hoofd van een speler wordt geplaatst en in de toeschouwermodus gaat, wordt de visie nog steeds gefilterd, zelfs als hij het beeld van een wezen is binnengegaan.
  • Als een entiteit uit de wereld valt, zullen alle toeschouwers die haar perspectief nemen ermee sterven omdat ze nog steeds afzonderlijke entiteiten zijn en leegte schade oplopen.
  • Het perspectief van alle wezens kan worden bekeken met uitzondering van de enderdraak.
  • Als je wordt vermoord terwijl je in de wezen-weergave bent, wordt de speler respawnt met dezelfde shader.
  • In de Chinese versie is het mogelijk om toegang te krijgen tot deze modus in multiplayer door de "vertrouw speler" -optie te veranderen, waardoor nieuwe spelers als toeschouwers kunnen binnenkomen.