Vloeistoffen

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.

vloeistoffen zijn speciale soorten blokken die vrij kunnen stromen om rivieren, watervallen en meren te vormen. Momenteel zijn er twee vloeistoffen: water en lava.

Overzicht[bewerken]

Slechts twee vloeistoffen in Minecraft kunnen als onafhankelijke blokken bestaan:

Water.png Lava.png
Water Lava

Alle vloeistoffen zijn van nature afkomstig van een bronblok, een vloeibaar blok dat volledig vol is. Bronblokken die volledig zijn ingesloten door andere blokken (hetzij solide of vloeibaar) kunnen geen stroom starten en worden nog altijd weergegeven. Bronblokken die ten minste gedeeltelijk worden bevrijd, zullen beginnen te stromen, zich verspreiden overeenkomstig de stromende vloeistofregels, en zullen renderen als stromend, met geanimeerde lijnen die hun richting van stroom demonstreren. Hoe verder die stromende vloeistofblokken van hun bron komen, hoe leger ze zullen zijn.

Vloeistoffen kunnen op elkaar inwerken (mixen) en met andere blokken (afhankelijk van de eigenschappen van het betreffende blok). Vloeistoffen oefenen ook een soort druk uit op de meeste entiteiten en drops drijvend binnen hen en vervoeren ze langs of onder hen. De meeste wezens, inclusief spelers, kunnen drijven en zwemmen in vloeistoffen.

Het is niet mogelijk om een ​​vloeistof als voorwerp te verkrijgen, maar een bronblok kan met een emmer worden vastgehouden.

Vloeibare blokken worden beschouwd als niet-solide, vergelijkbaar met lucht; als een speler probeert een blok in zijn ruimte te plaatsen, slaagt de plaatsing er bijna altijd in en wordt het vloeistofblok vernietigd.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Vloeistoffen' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

Gallerij[bewerken]