Vuurpijl/ED

Uit Minecraft Wiki

: Entiteitsdata

    • Tags voor alle entiteiten[edit]

    •  Life:: Het aantal ticks dat de vuurpijl aan het vliegen is.

    •  LifeTime:: Het aantal ticks voordat de vuurpijl explodeert. Deze waarde wordt willekeurig gekozen wanneer de vuurpijl gelanceerd wordt via de formule ((vluchtduur + 1) × 10 + willekeurig(0 tot 5) + willekeurig(0 tot 6)).

    •  FireworksItem:: De vuurpijl die gemaakt is.

      •  tag:: De tag tag

        •  Explosion:: Eén van deze kan verschijnen in een vuurwerkster.

          •  Flicker:: 0 of 1 (true of false) - true wanneer de explosie een twinkeleffect heeft (wordt gemaakt met behulp van gloeisteenstof). Hoeft niet aanwezig te zijn.

          •  Trail:: 0 of 1 (true of false) - true wanneer de explosie een spoor achterlaat (wordt gemaakt met behulp van een diamant). Hoeft niet aanwezig te zijn.

          •  Type:: De vorm van de explosie. 0 is een kleine bal, 1 is een grote bal, 2 stervormig, 3 Creepervormig en 4 een explosie. Andere waarden worden gemarkeerd als 'Onbekende vorm' en de vorm is standaard een kleine bal.

          •  Colors:: Lijst van integerwaarden die horen bij de hoofdovergangskleuren van de explosie. Wanneer aangepaste kleuren worden gebruikt, zal het spel als kleur 'Aangepast' opgeven op de plaats waar de kleur hoort te staan. De juiste kleur wordt wel getoond tijdens de explosie.

          •  FadeColors:: Lijst van integerwaarden die horen bij de overgangskleuren van de explosie. Aangepaste kleuren worden op dezelfde manier behandeld als staat bij Colors.

        •  Fireworks:: Eén van deze kan verschijnen in een vuurpijl.

          •  Flight:: Bepaalt de vluchtduur van het vuurwerk en is gelijk aan het aantal buskruit dat werd gebruikt tijdens het maken van de vuurpijl. Deze waarde kan -128 tot 127 zijn. Waarden van -2 en lager zorgen ervoor dat de vuurpijl zo goed als nooit opbrandt.

          •  Explosions:: Lijst van alle samengestelde waarden die elke explosie voorstelt die deze vuurpijl veroorzaakt.

            • : Hetzelfde formaat als Explosions op een vuurwerkster zoals hierboven beschreven.