Weer

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Deze pagina bevat inhoud over functies die zijn bevestigd, maar nog niet aan het spel toegevoegd.
Deze functies zullen worden opgenomen in een toekomstige update.
Weer in 2 verschillende klimaten.

Weer werd aangekondigd op 07 april 2011, door Notch[1], die bevestigde dat weer zou worden toegevoegd in de 1.5 update. Hij verklaarde dat er periodieke neerslag zou komen, afhankelijk van de regio. Besneeuwde klimaten krijgen sneeuw, anderen krijgen regen en woestijnen krijgt geen neerslag. Regen maakt de lucht donkerder, blokkeert de zon, sterren en maan en maakt alles natter. Het veroorzaakt ook groei van gewassen. In besneeuwde regio's zal ijs weer groeien en de grond worden bedekt met sneeuw waar de neerslag kan komen. Regen zal ook alle vuren doven, behalve brandend netherrack. Er zal ook af en toe donder en bliksem zijn, zowel tijdens regen als sneeuw.

Bevestigd informatie over weer[bewerken | brontekst bewerken]

@ReMx3dit "So will rain & snow be a temporary thing or wil they always be active in one biome and never activate in another?"

@notch "It's temporal and global"

@notch "You can't see sun/moon/stars while it's raining, and days are one level darker."

"Higher odds of catching fish while raining.."

"I'll try making it fill small holes with water, but it might be annoying.."

"I'm not making it solidify lava, as that would ruin all surface lava structures when the first rain hits. But it does put out fires."

"Wolves get wet in the rain."

"Crops will get watered."

"Ice and snow will regrow"

  • @notch When rain is added will it put out the netherack towers that I have set on fire in my front yard.
  • @prizna it will not!